Relevanta raportarii non-financiare in determinarea valorii de piata a capitalului

Autor:Elena NECHITA

JEL:M40, M41, Q56

DOI:10.20869/AUDITF/2021/162/009

Cuvinte cheie:sustenabilitate; obiective de dezvoltare sustenabila (SDG); relevanta informatiilor; valoarea de piata a capitalului; societati cotate; cercetare empirica;

Abstract:
Relevanta raportarii informatiilor de natura non-financiara constituie un subiect de interes in literatura de specialitate, iar rezultatele cercetarilor empirice sunt de cele mai multe ori impartite. In acest context, cercetarea are ca obiectiv analiza masurii in care furnizarea informatiilor non-financiare referitoare la dezvoltarea sustenabila in cuprinsul rapoartelor de sustenabilitate publicate de catre societatile cotate la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) pe piata principala influenteaza valoarea de piata a capitalului. In vederea efectuarii analizei, studiul a presupus aplicarea modelelor de regresie liniara multipla dezvoltate pornind de la modelul Ohlson (1995) la nivelul unui esantion de 34 de companii listate la BVB in perioada 2015-2019, ce se constituie intr-un numar de 166 de observatii de tip firma-an. Metodologia cercetarii are la baza asocierea valorii de piata a societatii cu valoarea contabila a capitalului, rezultatul net si alte informatii relevante. Astfel, relevanta valorilor si informatiilor este data de impactul acestora asupra valorii de piata a capitalului. Rezultatele cercetarii evidentiaza o crestere a relevantei in ceea ce priveste influenta exercitata asupra valorii de piata a capitalului ca urmare a raportarii aspectelor legate de sustenabilitate. Mai mult, studiul reliefeaza o crestere a impactului valorii contabile a capitalului si rezultatului net asupra valorii de piata a capitalului in perioada ulterioara adoptarii Directivei 2014/95/EUD (2017-2019), comparativ cu perioada anterioara (2015-2016). Cercetarea vine in completarea literaturii din domeniul raportarii sustenabilitatii si relevantei informatiilor, demonstrand empiric importanta publicarii aspectelor de natura non-financiara din perspectiva impactului asupra valorii de piata a companiilor.

Abstract(171KB)
Articol(393KB)