Misiunea, viziunea si valorile organizationale, catalizatori ai responsabilitatii sociale
Autor:
Mihaela DUMITRASCU, Liliana FELEAGA
JEL:
G30, G39, M40, M49
DOI:
10.20869/AUDITF/2019/153/007
Cuvinte cheie:
misiune, viziune, valori, responsabilitate
sociala
Abstract:
Cercetarea prezenta exploreaza orientarea strategica a
companiilor listate, concentrandu-se pe misiunea, viziunea
si valorile lor. Acestea definesc aspiratiile si obiectivele care
guverneaza orice organizatie. Datele au fost colectate de
pe paginile oficiale ale companiilor. Pe baza analizei
literaturii de specialitate au fost identificate principalele
misiuni, valori si viziuni care au fost grupate, dupa
analizarea tuturor rapoartelor financiare si nonfinanciare, in
mai multe categorii, cum ar fi valorile empatice / orientate
spre persoane, valorile culturale, valorile la locul de munca.
Deoarece unul dintre cei mai importanti actori din cadrul
oricarei organizatii este reprezentat de angajat, s-a realizat
o grupare si in identitatea reflectata (relationala,
organizationala, profesionala).
Rezultatele prezinta diversitate si arata ca doar 62% dintre
companii dezvaluie informatii cu privire la viziunea lor, 85%
dintre acestea dezvaluie informatii cu privire la misiunea lor,
in timp ce doar 54% dintre companii isi prezinta valorile.
Obiectivul principal al clasificarii este stabilirea unui cadru
pentru implementarea unui viitor model al responsabilitatii
sociale corporative.
Relevanta cercetarii este data de actualitatea acesteia.
Originalitatea cercetarii deriva din modalitatea de abordare
a temei, din obiectivul cercetarii si, de asemenea, din faptul
ca exista un interes din ce in ce mai mare in societate, in
general, pentru promovarea responsabilitatii, a respectarii
drepturilor omului, a mediului, a sanatatii si securitatii.
Obiectivul prezentei cercetari este evidentierea rolului
important al viziunii, misiunii si valorilor unei companii.
Acestea reprezinta pilonii unei organizatii de succes si pot fi
prezentate in declaratii separate sau pot fi integrate intr-o
singura declaratie. Scopul lor este de a comunica partilor
interesate interne si externe obiectivul principal al
organizatiei.
Abstract(242KB)
Articol(681KB)