Misiunea, viziunea si valorile organizationale, catalizatori ai responsabilitatii sociale

Autor:Mihaela DUMITRASCU, Liliana FELEAGA

JEL:G30, G39, M40, M49

DOI:10.20869/AUDITF/2019/153/007

Cuvinte cheie:misiune, viziune, valori, responsabilitate sociala

Abstract:
Cercetarea prezenta exploreaza orientarea strategica a companiilor listate, concentrandu-se pe misiunea, viziunea si valorile lor. Acestea definesc aspiratiile si obiectivele care guverneaza orice organizatie. Datele au fost colectate de pe paginile oficiale ale companiilor. Pe baza analizei literaturii de specialitate au fost identificate principalele misiuni, valori si viziuni care au fost grupate, dupa analizarea tuturor rapoartelor financiare si nonfinanciare, in mai multe categorii, cum ar fi valorile empatice / orientate spre persoane, valorile culturale, valorile la locul de munca. Deoarece unul dintre cei mai importanti actori din cadrul oricarei organizatii este reprezentat de angajat, s-a realizat o grupare si in identitatea reflectata (relationala, organizationala, profesionala). Rezultatele prezinta diversitate si arata ca doar 62% dintre companii dezvaluie informatii cu privire la viziunea lor, 85% dintre acestea dezvaluie informatii cu privire la misiunea lor, in timp ce doar 54% dintre companii isi prezinta valorile. Obiectivul principal al clasificarii este stabilirea unui cadru pentru implementarea unui viitor model al responsabilitatii sociale corporative. Relevanta cercetarii este data de actualitatea acesteia. Originalitatea cercetarii deriva din modalitatea de abordare a temei, din obiectivul cercetarii si, de asemenea, din faptul ca exista un interes din ce in ce mai mare in societate, in general, pentru promovarea responsabilitatii, a respectarii drepturilor omului, a mediului, a sanatatii si securitatii. Obiectivul prezentei cercetari este evidentierea rolului important al viziunii, misiunii si valorilor unei companii. Acestea reprezinta pilonii unei organizatii de succes si pot fi prezentate in declaratii separate sau pot fi integrate intr-o singura declaratie. Scopul lor este de a comunica partilor interesate interne si externe obiectivul principal al organizatiei.

Abstract(242KB)
Articol(681KB)