Dezvoltarea abordarilor privind definirea, clasificarea si evaluarea „decalajului asteptarilor” in contextul extins al misiunilor furnizate de catre auditorii autorizati

Autor:Nataliia SHALIMOVA, Iryna ANDROSHCHUK

JEL:R14, D18, P2

DOI:10.20869/AUDITF/2018/152/024

Cuvinte cheie:misiuni de asigurare, decalajul asteptarilor, nevoile informationale ale utilizatorilor, asteptarile utilizatorilor

Abstract:
Aceasta lucrare propune definirea conceptului denumit „decalajul asteptarilor” [en."expectations gap"], tinand cont de toate misiunile guvernate de Standardele Internationale. Se elaboreaza sistemul de analiza privind nivelul satisfactiei utilizatorilor referitor la misiunile furnizate de auditorii autorizati. Se tine cont de algoritmul pentru considerarea nevoilor informationale ale utilizatorilor privind rezultatele muncii auditorilor in timpul derularii diferitelor tipuri de misiuni, precum si clasificarea si caracteristicile nevoilor informationale. Se analizeaza asteptarile utilizatorilor misiunilor furnizate de auditorii autorizati. Se stabilesc trasaturile diferitelor niveluri de servicii (servicii «dorite» si «minime» si «aria de toleranta») in timp ce se deruleaza misiunile furnizate de auditorii autorizati. Sunt definite cele cinci niveluri ale decalajului (in conturarea asteptarilor utilizatorilor, in cunoastere, in standarde, in servicii si comunicare), cauzele aparitiei lor si modurile de depasire ale acestora. O caracteristica distincta a modelului propus consta in selectia a doua componente ale „decalajului in formarea asteptarilor” si ale „decalajului in comunicare”: nivelul societatii si nivelul interactiunii auditorilor cu utilizatorii destinati, partea responsabila si managementul. Constatarile cercetarii vor servi ca baza pentru determinarea directiilor de dezvoltare ale misiunilor furnizate de auditorii autorizati (audit, revizuire limitata, alte misiuni de asigurare, servicii conexe) si la imbunatatirea calitatii acestora.

Abstract(254KB)
Articol(613KB)