Studiu privind relevanţa disciplinelor de contabilitate în formarea profesională economică a specialiştilor necontabili

Autor:Galina BĂDICU, Svetlana MIHĂILĂ

JEL:I25, M41

DOI:10.20869/AUDITF/2016/140/897

Cuvinte cheie:Învățământ economic superior, formare profesională universitară, specialiști economiști necontabili, mediul profesional, relevanța contabilității în educația și practica economică, procesul de la Bologna, Republica Moldova.

Abstract:
Responsabilitatea privind competențele specialiștilor din domeniul economic o au universitățile, care prin modernizarea planului de învățământ trebuie să țină cont de cerințele mediului profesional (angajatorii), în care rolul specialistului economist se extinde dincolo de cunoștințele înguste, fiind bazat pe flexibilitate și capacitatea ridicată de a rezolva diverse probleme. Din această perspectivă, în vederea creșterii rolului mediului universitar și a dezvoltării abilităților profesionale ale absolvenților economiști, este necesară corelarea dintre competențe și cerințe, în vederea realizării obiectivelor educaționale. Cu referire la relevanța disciplinelor de contabilitate în formarea profesională a specialiștilor economiști necontabili, ținând cont de interesele concurente ale universităților, studenților și angajatorilor în sfera educației, ne-am propus o dezbatere în vederea proiectării strategiilor educației contabile în învățământul economic superior din Republica Moldova. Articolul prezintă un studiu bazat pe analiza planurilor de învățământ universitar aferente programelor de licență. În vederea testării și validării necesității studierii disciplinelor de contabilitate în formarea profesională a specialiștilor economiști necontabili a fost elaborat și implementat un chestionar. Ideea generală a cercetării se referă la necesitatea studierii contabilității în educația și practica economică, care ar putea avea impact asupra competitivității absolventului economist.

Abstract(167KB)
Articol(1814KB)