Implementarea strategică a comitetului de audit şi a funcţiei de audit intern

Autor:Nadir ALI, PwC

JEL:

DOI:

Cuvinte cheie:necesitate, avantaj competitiv, responsabilităţi, managementul riscurilor, audit extern, reglementare etică

Abstract:
Autorul, pornind de la studierea cerinţelor şi practicii internaţionale şi pe baza propriei experienţe profesionale, realizează o sinteză a funcţionării auditului intern într-o entitate modernă, context în care un rol important revine comitetului de audit. Sunt relevate, rând pe rând, responsabilităţile comitetului de audit, inclusiv în ceea ce priveşte raportarea financiară şi asigurarea integrităţii sistemului de controale interne ale entităţii; raporturile acestuia cu auditul extern.\r\n\r\nSunt abordate, în context, aspecte pragmatice privind structura comitetului de audit, implementarea strategică a funcţiei de audit intern, evaluarea riscurilor şi elaborarea planului de audit, elaborarea bugetului, începerea muncii de teren, evaluarea experienţei necesare, stabilirea protocoalelor de comunicare şi evaluarea performanţelor. \r\n\r\nO idee importantă este cea legată de faptul că, pentru implementarea cu succes a unei funcţii de audit intern, este esenţială o abordare strategică, care are în vedere performanţa pe termen lung, spre deosebire de o implementare rapidă, realizată doar în scopul respectării minimului prevăzut de reglementările legale.\r\n\r\n