Promovarea Guvernanţei Corporative în realizarea unui management performant

Autor:Prof. univ. dr. Ana MORARIU, Asist. univ. drd. Flavia STOIAN

JEL:

DOI:

Cuvinte cheie:responsabilitate, transparenţă, termene-limită, integritate, mediu de control, monitorizare, riscuri

Abstract:
O bună Guvernanţă Corporativă „...Ajută la oferirea unui grad de încredere care este necesar pentru funcţionarea adecvată a unei economii de piaţă“ (OECD; Principiile de Guvernanţă Corporativă, 2004), deoarece costul capitalului este mai redus, resursele sunt utilizate eficient şi este încurajată dezvoltarea.\r\rAtât entităţile publice, cât şi cele private au aceleaşi nevoi de Guvernanţă Corporativă deoarece au scopuri comune: sunt preocupaţi de eficienţa şi profitabilitate; de crearea locurilor de muncă şi a bogăţiei, să rămână competitive pe pieţele interne şi cele externe. Iată motivaţiile pentru care prezentarea informaţiilor este cel mai puternic instrument pentru monitorizarea managementului şi influenţarea comportamentului corporaţiei.