Abordarea „cibernetică“ a sistemului de control al calităţii în firmele de audit

Autor:Prof. univ. dr. Gheorghe POPESCU, Dr. Veronica POPESCU, Drd. Cristina-Raluca POPESCU,

JEL:

DOI:

Cuvinte cheie:controale de calitate; sistem al calităţii; personal de calitate; autoevaluare; monitorizare; autoreglare (feed-back)

Abstract:
Abordarea „cibernetică“ a sistemului de control al calităţii în firmele de audit prezintă în mod unitar şi consecvent componentele de bază ale sistemului calităţii şi interdependenţele dintre acestea, în procesul de aplicare şi perfecţionare continuă. Sunt evidenţiate mecanismele de bază privind: definirea politicilor şi implementarea procedurilor de control al calităţii; autoevaluarea, controlul şi monitorizarea calităţii; perfecţionarea şi dezvoltarea sistemului de control al calităţii.\rPornind de la ideea, conform căreia, este mai uşor să probezi corectitudinea rezultatelor demonstrând corectitudinea algoritmului de obţinere a acestuia, sunt evidenţiate principalele politici şi procedurile implementate pentru realizarea acestor politici, în cadrul sistemului integrat de realizare al lucrărilor de calitate.\rFirma de audit trebuie să implementeze politicile şi procedurile de control al calităţii pentru obţinerea unei asigurări rezonabile că firma şi personalul acesteia respectă standardele profesionale şi cerinţele normative şi că rapoartele întocmite de societate sau partenerii de misiune sunt potrivite în funcţie de circumstanţe.\rSistemul de control al calităţii trebuie să fie un sistem deschis, aplicat cu consecvenţă, care să contribuie la dezvoltarea culturii interne a atitudinii faţă de calitate. Este evidenţiat rolul determinant al conducerii care, prin mesajele transmise şi prin atitudinea manifestată, determină inducerea culturii interne, impunând consecvenţă în realizarea lucrărilor de calitate.